torsdag 10 december 2009

Advents-Kort Om Dagen på Kort i Fokus

Kort i Fokus ordnar advents-kort om dagen på sin blogg.
Här är mina 5 första bidrag.

KOD 1 december var utmaningen julkort på tema VINTER. Gjorde ett julkort med blå cardstock, stämplade upp stämpel från kortmakaren på naturvitt papper, där jag chalkade kanterna med blått och så lite ljusblåa halvpärlor.
KOD 2 december var utmaningen at göra ett adresskort till en julklapp. Gjorde ett kort i formatet 10x10 cm och använde mig av spillbitar av mönstrat papper och en tomas-stämpel från kortmakaren.

KOD 3 december var utmaningen att göra ett julkort i formatet 10x10 cm. Använde mig av blå cardstock, mönsterpapper från Inkido, ljusblått organzaband och en god ju stämpel och blåa bling-stenar.


KOD 4 december var utmaningen att göra ett kort i formatet 7,5x21 cm. En udda storlek på kort, men det var kul att tänka annorlunda. Använde mig igen av min favorit-tomte Tomas i 2 olika utföranden. Texten på mitten är embossad med kopparpulver.



KOD 5 december var utmaningen att inspireras av ett flätat julgranshjärta. Jag flätade rött och grönt organzaband som jag sen klistrade på insidan av ett cardstock, där jag hade skurit ut ett hjärta.




1 kommentar:

Tuffa sa...

Snygga kort du gjort.Du ligger många dagar före mig dock.